margreet.reismee.nl

Oud en Nieuw

We zijn nu 6 dagen in Oeganda en we zijn al aardig gesetteld. Iedere dag bezoeken we het kinderdorp en de helft gaat bouwen en de andere helft gaat les geven. Daarnaast nemen we tijd om met de kinderen te praten. Ik hoor de meest verschrikkelijke verhalen, het is een wonder dat de kinderen hier allemaal zo vrolijk zijn.

Oudjaarsdag hebben 2 dames van de groep 400 oliebollen gebakken en daarna uitgedeeld in het dorp. Wel lachen, er stonden kinderen in de rij met poedersuiker op hun hoofd en borst te beweren dat ze echt nog niet hebbe gehad : )

Daarna zijn we met de groep en Eddy gaan uiteten en om 11 uur waren terug bij het guesthouse op het dakterras hebben we met een fles wijn getoost op het nieuwe jaar.

De volgende dag hebben we een feestmaaltijd voor de kinderen en de buren van het dorp gemaakt, met aardappels rundvlees, sla en allerlei gerechten die ik niet herkende. Ze vonden het heerlijk (zie foto's) daarna hadden ze een soort show voor ons in elkaar gedraaid, met allemaal dansjes en veel muziek en er waren muzikanten uitgenodigd alles begeleiden. Het was geweldig!

Vandaag is het zondag en hebben we lekker uitgeslapen. Straks worden we opgehaald en gaan we naar de markt toe ben benieuwd wat ze allemaal verkopen!

Morgen weer naar Bulamu, we zijn er nu 1 dag niet en ik mis de kinderen nu al!

Ik probeer weer wat foto's op de site te zetten. Ook zijn er een aantal filmpjes gemaakt door Matthias zie onderstaande link:

http://www.youtube.com/watch?v=O0k7LMi52ss

http://www.youtube.com/watch?v=SKTAHpm2bXw

Groetjes Margreet

Reacties

Reacties

albert

Leuke site! Wij vinden het leuk dat jullie het naar je zin hebben, en wensen jullie een goede tijd aldaar.
groeten, Pa en Ma

albert & Heleen

Hallo met mamma. Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar. het is vast een hele ervaring. Leuk dat je sponsorkinderen jouw herkende. Heb je ook aan mijn sponsorkind gedacht? doe hem de liefdevolle groeten van mij. Kun je een foto maken van hem en ook een van hem met jouw samen? Hoe oud is hij nu en hoe gaat het met hem. Wil aan hem het een en ander ven mij vertellen? Ondertussen is hier de dooi ingetreden met alle gevolgen van dien.Mist, ijsel enzo. Ik heb deze week weer veel gewerkt ongeveer 54 uur. We hebben bij Stefan en Lianne oud en nieuw gevierd. De katjes maken het goed. Ik wens jouw en iedereen daar een gezegend 2011 en nog heel veel genoegen in het kinderdorp. Hoe smaakt het afrikaanse eten? Hoe is het met je gezondheid? Als je niet voldoende geld hebt voor de foto s mail mij dan even. Papa kijkt iedere dag op deze site. Liefs mama.

Maaike

Hey Margreet,

Leuk om te lezen hoe het zo met je gaat! Lijkt me echt een hele mooie ervaring! Succes daar nog! Liefs

Piet Verhoeven

Ha die Margreet,

Heb zojuist een bericht getypt maar die is waarschijnlijk niet goed aangekomen. Ik keek nog even bij de mails wie nou Pietje is want het moge duidelijk zijn dat het wat verkeerd overkomt als ik eindig met liefs Pietje.
Leuke verhalen gelezen en mooie youtube filpjes gezien. Ik hoop dat je bij de terugreis geen rupsbanden moet hebben want wat is de weg slecht en glad. Tevens ben ik benieuwd hoe het gebouw er uit gaat zien. Deze beelden motiveert me om ooit ook eens zoiets te gaan doen (wel eerder gedacht maar ja de uitvoering he). Ik blijf je volgen.
Nog een voorspoedig 2011 gewenst en tot binnenkort als we weer tegenover elkaar zitten op kantoor. Ps. Slaap je daar ook zo goed als in Nederland of kun je je daar ook verslapen?
Groetjes je collega Piet

Astrid de Bondt

Hoi Margreet,
Leuk om je verhalen te lezen! Je maakt duidelijk veel moois mee, fijn dat je na al dat werk ook zelf kunt zien wat dat oplevert. Geniet van alles en kom straks gewoon een stukje wijzer terug om ons de verhalen te vertellen.
Beste wensen!
Astrid

Kees

Mooi avontuur. Succes en happy newyear

Piet van Odijk

Hoi Margreet,
Allereerst heel veel moois toegewenst voor 2011. Wat is mooier dan het jaar starten met bouwen en lesgeven? Heel veel plezier nog.
Groetjes,
Piet

Ellie en Peter

Hoi Margreet,

Ben je al bezig geweest met de kralenworkshops? Ik ben benieuwd. Is het weer nog warm? Gaat alles naar wens?
Ik zag een videootje op de site van Matthias waarin het huis al aardig ver gevorderd is. Ik zag jou ook met stenen bezig. Is weer eens wat anders dan tuinieren. Ik ben benieuwd naar je verhalen. Liefs v Ellie en Peter

Jannie

Hoi Margreet,

Eindelijk je verhalen op mijn gemak gelezen. Erg leuk, ben benieuwd naar de live versie. Hoewel de foto's het ook levendig maken. Houd ons op de hoogte.

Daarnaast: de allerbeste wensen voor 2011.

Groetjes,

Jannie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!